E-handel via flera kanaler

Vi bedriver som sagt sen några år tillbaka e-handel. Vi började med vår egen golfshop Golfprylar.nu, där vi har både information och artiklar om golf och en nätbutik där du kan köpa golftillbehör och småprylar. Vi utvidgade sedan till att börja sälja via andra kanaler som t ex Fyndiq och CDON.

 

Slutligen startade vi även vår eget lågprisvaruhus på nätet - Multimarket.se. Där säljer vi alla våra egna produkter (nu över 1000 olika) och skickar med gratis frakt från eget lager.

Det kan tänkas att vi kommer öppna fler nischade butiker i framtiden, men för närvarande jobbar vi med att utveckla och förbättra vår egen stora butik i första hand.

 

Som en del av vårt arbete med e-handel jobbar vi både med att driva egen webbshop, att hantera ett eget lager, beställningar / import från utlandet, kundtjänst osv.

 

För att få en bra överblick över respektive webbshop är det enklast om du helt enkelt besöker sidan och tittar runt. Vi har även all information och villkor där om du är intresserad.

 

 

Ofarligt att ta emot paket från oss

Det är inte alla som förstår att de köper via en extern handlare när de köper via Fyndiq eller CDON. Detta framgår på sidan men kanske inte alltid tydligt nog.

 

Om du har fått ett paket där det står Uttern & Sorken Webbproduktion alternativt "Fickludd" (som är gamla namnet på vår egna butik) så är det en leverans från oss. Du kan ha beställt via CDON eller Fyndiq eller en av våra egna butiker.

 

Var inte orolig för att ta emot eller hämta ut ett paket med oss som avsändare. Om du inte har beställt via våra egna butiker Multimarket.se eller Golfprylar.nu så har du kanske beställt via antingen Fyndiq eller CDON.

 

Om du väljer att inte hämta ut ditt paket så går det i retur till oss och du får inte din produkt. Det kan även tillkomma kostnader för ej uthämtat paket.

Hämta ut paket hos ombud

Om du får en avi som säger att du har ett paket att hämta ut kan det mycket väl stå att avsändaren är Uttern & Sorken Webbproduktion. Kanske blir du då fundersam och tror att det är något konstigt paket som har kommit fel eller att det är något lurt på gång.

 

Så är dock inte fallet. Det troliga är att du har lagt en beställning från CDON, Fyndiq eller någon av våra två egna butiker nyligen. Om det du har beställt är stort eller av högre värde skickas det med PostNords Skicka lätt och då får du alltid hämta ut det hos ett ombud.

 

Du kan alltså utan problem hämta ut en försändelse som kommer från oss. Det framgår som sagt inte på avi:n att det är en beställning från CDON eller Fyndiq, utan det är vårt namn som syns. Därför ska du hålla utkik efter detta, speciellt om du har gjort en beställning från ovan nämnda butiker men inte ännu fått hem ditt paket.

Vi skickar det mesta med PostNord

Vi skickar nästan alla våra försändelser med PostNord. Det mesta som vi säljer är mindre och lättare saker och dessa skickas normalt i vanliga brev, för att hålla kostnaden nere. Dessa är inte spårbara. De kommer oftast i brevlådan men kan behöva hämtas ut hos ombud om de är för stora för att rymmas i brevlådan.

 

En del saker skickar vi via tjänsten "Skicka lätt". Där kan man skicka paket upp till 2 kg. Det är denna lösning vi använder för stora och tunga paket alternativt sådant som är värt lite mer.

 

Dessa försändelser skickas alltid till ett ombud och måste hämtas ut av mottagaren. Då får du vanligen en avi som säger att ditt paket har kommit. Om avsändaren är t ex Uttern & Sorken Webbproduktion ska du inte vara orolig då det är vi som har skickat din beställning.

Vi tar vårt ansvar

Vi tar ansvar för våra produkter. Om det är någon produkt som är trasig eller har något fel kan du alltid höra av dig för att få en ny produkt som ersättning alternativt pengarna tillbaka.

 

För att utföra en ånger eller en reklamation behöver du kontakta den sida där du lagt beställningen. CDON och Fyndiq har båda egna kundtjänster som tar hand om dessa saker, då beställningen hanteras helt av dem. För beställningar på våra egna två sidor bör du ändå kontakta oss via respektive sida och använda rätt mailadress.

 

Vi gillar miljön

Vi tar även ansvar för miljön så gott vi kan. Vi är t ex medlemmar hos El-kretsen som hanterar elektroniskt avfall och batterier etc. De produkter som vi skickar ut som behöver återvinnas eller som drivs av batterier (som vi ibland skickar med) kan lämnas in på en station.

 

Tack vare vårt samarbete med El-kretsen så betalar vi för att avfallet ska hanteras ordentligt och återvinnas enligt korrekt metoder.

 

Vi ser så klart även till att källsortera och hantera vårt eget avfall på bästa möjliga vis, så att det material vi använder vid packning osv hamnar på rätt plats. Du kan även hjälpa till genom att slänga själva förpackningen på rätt ställe!

Multimarket.se är vår egna lågprisbutik på nätet där vi samlar alla våra produkter. Här finns mängder av prylar inom kategorier som mode och accessoarer, kök, förvaring, sport och fritid och ett antal andra kategorier. Alltid fri frakt!
Golfprylar.nu är vår sida om golf. Här finns vår golfshop där vi säljer tillbehör och blandade golfprodukter. Vårt mål är att erbjuda användbara produkter till riktigt låga priser. Även många bra artiklar om golf med guider, tips och information.
Fyndiq är ett lågprisvaruhus där alla produkter säljs av externa säljare. Vi är en av dessa säljare och har här en stor mängd produkter inom många kagegorier, till låga priser. Vi erbjuder expressleverans från vårt egna lager.
CDON är en välkänd och stor e-handlare som både har egen försäljning och en marknadsplats där de samarbetar med externa säljare. Vi är en av dem och erbjuder de flesta av våra produkter via deras webbshop.

Har du fått en leverans från oss?

Om du har fått en leverans från Uttern & Sorken Webbproduktion eller "Fickludd" är det från oss. Du kan ha beställt via CDON eller Fyndiq. Vi säljer där.

Hur kontakta oss om ditt köp?

Du måste kontakta sidan där du gjort ditt köp, om det är något du undrar över. Har du handlat på CDON eller Fyndiq är det deras kundtjänst som hjälper.

 

Har du handlat via våra butiker, använd kontaktinfo från dessa sidor för att maila. Då är det enklare för oss att förstå och hitta rätt order osv.

Har du handlat via våra egna butiker, använd kontaktinfo från dessa sidor för att maila / kontakta oss. Då är det enklare för oss att förstå vad det gäller och hitta rätt order osv.

 

CDON:s kundtjänst - Gå in på deras webbsida och klicka på "Kundservice" i menyn högst upp på sidan. Välj ditt ärende. Du kan t ex ångra, avbeställa eller ställa frågor om produkter.

 

Fyndiqs kundtjänst - Klicka dig in på sidan för kundtjänst och välj vad du vill göra. Du behöver ditt beställningsnummer i de flesta fall om du t ex vill ångra dig eller reklamera en vara.